27 July 2012

penderitaan seorang pemuda suatu ketika dahulu



 ~ Assalamualaikum & salam ramadhan ~
rase macam dah lame je tak berblog....
penat kot poser smpai x larat nk menaip ...
heee.... alasan jer tue....
nak sribu daya xnak sribu dalih...ye dak ??

berbuka dah... teraweh pun dah ....
mlm ni slimut nak luang mase cket 
untuk  entry buat santapan sahabat2 smua.....
korang kalau jenis yg x boleh tengok benda2 yg 
menakutkan ... korang still ade mase unt close 
entry ni... 
cepattt ~ closed...heee

then...untuk korang yg agak2 kebal cket tue...
teruskan scroll smpai bawah yer..
;=))

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 segalanya berlaku di negeri china pd tahun 2005. 
 seorang pemuda ( Chuanqiu) yg baru je berusia 27 tahun  telah dipenjarakan di penjara haram yg terletak di Hunan kerana satu pergaduhan tak membayar balik pinjaman beliau untuk membina rumahnya.

sumber -- (http://www.buzzfeed.com/awesomer/shackles-grow-into-mans-skin ).



 penyiksaan yg beliau hadapi ialah tangannya diikat ketat pada rantai dlm penjara tersebut sehingga menyebabkan daging2 tangan beliau melekat pada rantai besi tersebut.keadaan ni telah menyebabkn kesakitan pada diri beliau disamping radang dan nanah keluar sepanjang masa.



pemuda ni tak mempunyai wang  dan mminta simpati dr doktor untuk melakukan pembedahan terhadapnya supaya dapat mngelakkan jangkitan yg lebih terukberlaku dimana pembedahan tersebut menelan belanja $1600 ..






konklusinya  ~~ kuasa bukan untuk menyiksa sesama manusia..tetapi sebaik2 kuasa adalah kuasa
yang dikenakan sekadar untuk pengajaran ...



8 comments:

  1. sian..cam kejam je hukuman tu..pdhl x dpt mbyr balik pinjaman je..
    sampai isi melekat ke besi..
    follower ke 57..jemput singgah ke blog :)

    ReplyDelete
  2. Mula2 rasa nak keluar terus je dr blog ni sebab cuak nak tgk gambar tu. hehe
    Tapi sbb kan nak tahu apa jadi kat banduan tu gagahkan juga scroll smpai bawah.

    ReplyDelete
  3. Huh kalau tangan dah macam tu mesti senang kene jangkitan kuman, memangla dia pernah buat jahat tapi dia ada hak jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tue.... mungkin ada hikamhnya ~

      Delete
  4. Replies
    1. xhabes lg ayat tue..hehe. sambung cket ~ kejam sungguh manusia apabila kekuasaan mengatasi akal ~

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...