06 June 2013

Allah dah bagi 99 rezeki tu ... Alhamdulillah.......syukur



 

Allah tutup satu pintu rezeki kita , tapi ada 99 lagi pintu rezeki yang Allah bukakan untuk kita ... cuma bezanya lambat @ cepat saja kita akan masuk pintu2 tersebut.....
 
Alhamdulillah ... inilah kata-kata hikmaah yang slimut tanamkan dalam diri slimut pada awal 2013 ... memandangkan ramai yang bertanya soal kerja .. tak kurang juga ada yang mnyindir sebab ade degree tapi tak kerja-kerja lagi .... slimut cuba tepiskan semua kata-kata keramat tu dengan selalu ingat bahawa Allah itu maha adil .. Allah itu maha berkuasa .. DIA yang mengaturkan segala2nya ... . dan hanya Dia sahaja yang tahu bila diri slimut ini bersedia untuk menjejakkan kaki ke alam pekerjaan ....
 
interview kesana kemari tak henti ..wang berkepuk2 habes .... berjanggut menunggu jawapan .. ade yang makan mase 2 minggu .. 1 bulan.. 2 bulan dan lebeh dari itu pun ade .. . walaubagaimana sekalipun.., syukur Alhamdulillah Allah tak pernah hadirkan rasa kecewa dan putus asa dalam diri ini walaupun toleh kanan ..toleh kiri...semua kawan2 kerja best2 je .. dan sekelumit pun perasaan dengki tu tak ada dalam jiwa ini... ...
 
kadang2 slimut sendiri pun hairan dengan diri ini ...kenapa aku tak jealous ngn member2 yang dah kerja best2? kenapa aku tak rasa tercabar ngn diorang2 smua? kenapa aku sikit pun takde perasaan nak cepat2 kerja ?? rupa2nya ...kini baru slimut tahu .. selama ini Allah sedang merencana laluan hidup yang terbaik untuk slimut ... terima kasih Ya Allah... ku bersyukur padamu ... Alhamdulillah ... sekarang tawaran-tawaran yang datang tepat pada masanya ... disaat slimut dah betul2 bersedia untuk masuk ke alam pekerjaan ...
 
terima kasih diatas pemberiaanMu ya Allah .. sesungguhnya setiap apa yang aku lakukan di dunia ini adalah kerana Mu YaAllah ... lenaku .. makanku... kerjaku ... hanya kerana Mu ... setiap langkah kaki ini adalah kerana-Mu Allah swt ...
 
Ya Allah ..ku mohonkan semoga Engkau permudahkanlah segala urusan baru ku ini .. Engkau jauhilah aku dari segala perkara-perkara yang tak diingini disaat aku pergi dan pulang dari tempat kerja .... Engkau lindungilah aku daripada segala perbuatan-perbuatan khianat manusia .. Engkau hindarilah aku dari gangguan2 makhluk lain... Engkau kuatkanlah semangat aku ...Engkau tetapkan iman aku dan Engkau tetapkanlah pendirian aku untuk terus memberikan khidmat aku disini seandainya inilah yang terbaik untuk aku ......  Aaamin Ya Rabbal Alamin.....
 
 
 
 
 
 

1 comment:

  1. Sungguh dah....hat tu saya stuju.... Good Luck...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...